Branże, które najczęściej korzystają z chatbot ‘ów

chatbot

Na chatbota najczęściej natkniesz się przeglądając strony związane z turystyką, handlem, ofertami pracy, obsługą klienta, zdrowiem, wiadomościami z kraju lub świata czy rozrywką. Lista może się ciągnąć, jednak wniosek z niej płynie jeden: każda branża może przynajmniej częściowo wprowadzić technologię chatbot, który przejmie część obowiązków pracowników.

Mamy jednak dla ciebie dobrą wiadomość. Nawet, jeśli nie jesteś gigantem pokroju KLM, chatbot nadal może znacząco wpłynąć na wzrost liczby twoich klientów.

Biznes z jakiego obszaru może skorzystać z chatbot ‘a?

Nieruchomości – jeśli prowadzisz agencję nieruchomości i posiadasz bazę mieszkań lub domów, dlaczego nie przedstawić jej w przyjaznej formie? Chatbot może przy pomocy pytań naprowadzających zaproponować klientom interesujące ich opcje, skontaktować z agentem odpowiedzialnym za nieruchomość i umówić na oglądanie mieszkania/domu.

Media regionalne lub krajowe – jeśli pracujesz w portalu informacyjnym, chatbot może służyć jako dodatkowy kanał dotarcia do czytelników. Może być skonstruowany tak, aby codziennie wysyłać świeżą porcję wiadomości dopasowaną do zainteresowań użytkowników lub proponować artykuły, które mogą się im spodobać. Na przeszkodzie stoi tylko twoja wyobraźnia! Chociaż tu też możemy pomóc.

Pensjonat/hotel/rekreacja – chcesz bezpośrednio dotrzeć do urlopowiczów? Wprowadzając chatbota możesz zaprezentować swoją ofertę, pomóc wybrać odpowiedni termin, zarezerwować pobyt i zasugerować dokupienie specjalnych pakietów, np. spa i wellness. Dodatkową korzyścią jest fakt, że użytkownik może to wszystko załatwić w kilka minut.

Restauracja – bar, kawiarnia, winiarnia… Klienci mają możliwość zaplanowania rezerwacji i wybrania najlepszych stolików. Wystarczy jeden chatbot, który zautomatyzuje cały proces i odciąży twoich pracowników, którzy nie będą musieli odrywać się od swoich obowiązków na dźwięk telefonu.

Kino i rozrywka – chatbot może zarezerwować bilet do kina, na spektakl lub koncert, a dodatkowo wyświetlić informacje o danym wydarzeniu. Jeśli użytkownik dokona rezerwacji, chatbot może również przypomnieć o zbliżającej się dacie. Dzięki temu żaden termin nie wyleci z głowy!

Agencja rekrutacyjna – zajmujesz się rekrutacją pracowników i masz portal z ofertami pracy? Zastanów się, ile czasu zaoszczędzisz zarówno ty, jak i potencjalni klienci, jeśli dasz im możliwość rozmowy z chatbotem. Wystarczy seria pytań pogłębiających, a użytkownik otrzyma oferty pracy dostosowane do jego kwalifikacji. Na maila lub skrzynkę komunikatora.

Sprawdź w jaki sposób chatbot może automatyzować obsługę klienta lub zarządzanie w firmie.

Chatboty, szczególnie te dostępne w Messengerze, stają się coraz popularniejsze.

Wpływa na to szeroka dostępność platformy i fakt, że już ponad 2,27 miliarda ludzi posiada profil na Facebooku. Większość z nich na co dzień korzysta z Messengera, dzięki czemu firmy zyskują potężny kanał dotarcia. W jaki sposób można wykorzystać ten potencjał do osiągnięcia swoich celów biznesowych? Jak zrobiły to inne firmy?

Spotify – playlisty w Messengerze


Ze szwedzkiego serwisu muzycznego online korzysta już ponad 170 milionów użytkowników, z których 75 milionów wybrało płatną usługę premium. To często pierwsze źródło, do jakiego sięgają ludzie poszukujący nowej muzyki. Spotify korzysta więc z bota w Messengerze, aby wysyłać swoje rekomendacje na podstawie serii pytań pogłębiających.

Najświeższe informacje z The Wall Street Journal


Wersja online amerykańskiego dziennika gospodarczego również zaimplementowała bota w Messengerze. Dzięki temu możemy codziennie (lub rzadziej, w zależności od preferencji) otrzymywać informacje ze świata ekonomii, giełdy czy technologii. Bot bazuje na prostych komendach, które pomagają w personalizacji przesyłanych użytkownikowi treści.

Bot Duolingo, który uczy cię języków obcych


Duolingo to bezpłatna aplikacja do nauki języków obcych, z której korzysta już ponad 300 milionów osób. Opiera się o zasady grywalizacji i naucza już 37 języków, w tym tak egzotycznych, jak swahili, chiński, arabski, a nawet… klingoński. Użytkownicy systemów iOS mogą w ramach aplikacji mobilnej nie tylko przechodzić kolejne poziomy, ale również rozmawiać z botem. Na razie dostępne są trzy języki z perspektywą na rozwój kolejnych.

MeditateBot – naucz się medytować


Choć brzmi to zaskakująco, Bot w Messengerze oferuje również naukę medytacji. Aplikacja Calm rozwinęła chatbota MeditateBot, który oprócz propozycji ściągnięcia programu Calm podaje wskazówki, jak się wyciszyć. Wystarczy wybrać interesującą nas opcję, znaleźć wygodne miejsce do medytacji i zrelaksować się.

Trenuj z Daily FitBot


Daily FitBot, to chatbot w Messengerze, który ułatwia regularne ćwiczenia fizyczne. Bot może wysyłać ci codzienną dawkę motywacji oraz plany treningowe. W zależności od poziomu, do wyboru są opcje dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Wszystkie ćwiczenia można ukończyć w 30 minut lub mniej.

Podróżuj z pomocą linii KLM


Holenderskie linie lotnicze, wchodzące w skład holdingu Air France-KLM, uruchomiły w Messengerze chatbota, który pomaga w zaplanowaniu podróży. Od wyszukania odpowiedniego lotu, przez zarezerwowanie biletów, aż po sprawdzenie bagażu i przekierowanie do planu lotniska w Amsterdamie.

 

Co możemy dla Ciebie zrobić ?

 

Poprzedni wpis
Chatbot. Jak może pomóc w biznesie?
Następny wpis
Jak tworzyć społeczność w sieci?