Handel jest jedną z najpopularniejszych branż w Polsce. Założenie sklepu stacjonarnego bądź internetowego nie wymaga studiów, specjalnych uprawnień czy doświadczenia zawodowego. Natomiast trzeba mieć pomysł, dobry plan i wiedzę. Sprzedaż mimo wszystko nie jest taka łatwa. Żeby odnieść w niej sukces trzeba zbudować swoją grupę odbiorców – klientów. Zapoznać się z danymi na temat produktów, jakie są najchętniej kupowane. Warto mieć także szkolenia, aby umieć dotrzeć do ludzi.
Z pewnością obecnie jest o wiele łatwiej niż kiedyś. Można założyć sklep stacjonarny, ale również internetowy. Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie posiadają własnego magazynu mogą działać na zasadach dropshippingu. Natomiast dla ludzi, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży dobrą opcją jest posiadanie sklepu stacjonarnego, jak i online. Jednakże jeżeli mielibyście wybrać sklep stacjonarny lub online, to na co byście się zdecydowali?
Sklepy stacjonarne w dalszym ciągu w ”modzie”
W czasach teraźniejszych mamy dobę internetu. Coraz więcej ludzi kupuje online, ale czy tylko? Oczywiście, że nie. Wielu konsumentów decyduje się na zakupy w sklepach stacjonarnych ponieważ:
– można obejrzeć dokładnie produkt lub go przymierzyć,
– nie trzeba czekać aż przesyłka zostanie dostarczona przez kuriera,
– w salonie często zapewniona jest pomoc doradcy,
– nie traci się pieniędzy za przesyłkę.
Natomiast z punktu widzenia przedsiębiorcy sklepy stacjonarne mają zalety takie jak:
– można nawiązać kontakt z klientem,
– klienci od razu płacą za towar,
– jest mniejsza szansa na zwrot,
– w przypadku sklepów odzieżowych, obuwniczych można zaproponować klientom dodatki zachęcając ich w tym przypadku do większych zakupów.
Dobrze, to znamy zalety sklepów stacjonarnych z punktu widzenia klienta i właściciela. Zatem teraz czas na wady, ponieważ wszystko ma ”dwie strony” medalu. Do wad sklepów stacjonarnych możemy zaliczyć:
– mniejszy wybór produktów,
– długie kolejki,
– osoby mieszkające np. w małych miejscowościach dodatkowo płacą za dojazd,
– brak poszukiwanego rozmiaru,
– brak możliwości zakupów o dowolnej porze.
Sklepy online sposób na dochód dla osób w każdym wieku
Sklepy internetowe są bardzo dobrym sposobem na zarobek tym bardziej dla osób początkujących, ponieważ:
– pracować można o dowolnej porze niezależnie od dnia tygodnia,
– jest wiele produktów do wyboru,
– nie trzeba posiadać własnego magazynu,
– koszt założenia sklepu online nie jest duży,
– produkty można promować na social mediach, stronach internetowych,
– młody przedsiębiorca uczy się m.in. współpracy z klientem.
Wiemy już, jakie są zalety sklepów online i można uznać, że są one praktycznie jednakowe z punktu widzenia osoby prywatnej i biznesowej. Zatem czas aby przedstawić wady:
– koszty dostawy,
– brak możliwości obejrzenia dokładnie rzeczy,
– zdarza się, że zostają dostarczone uszkodzone,
– opóźnienia w dostawach.
Sklep online czy stacjonarny, co się bardziej opłaca?
Każda z tych form zarabiania ma swoje wady i zalety. To osoba decydująca się prowadzić taką działalność musi sama określić, co jej się bardziej opłaca. Jedna grupa ludzi będzie się lepiej odnajdywać w prowadzeniu sklepów stacjonarnych, a inna internetowych.
Potrzebujesz wsparcia w stworzeniu sklepu internetowego lub strategii marketingowej?