Co to jest Facebook Ads?

facebook ads

Możemy najprościej powiedzieć, że Facebook Ads to system reklamowy na Facebooku. Pozwoli Ci on dotrzeć aż do tysięcy użytkowników. W dodatku tylko do tych, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami lub produktami. Facebook Ads kieruje reklamy do osób korzystających z takich social mediów jak Facebook, Instagram, czy Messenger. Może nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale tylko w Polsce z Facebooka korzysta około 20 milionów osób. Na pewno, jeżeli prowadzisz własny biznes, to masz pełną świadomość tego, że taka grupa odbiorów, nie powinna Ci umknąć. Facebook Ads pod wieloma względami jest wyjątkowy. Podpowiemy Ci, jak z niego korzystać, aby uzyskać jak najlepsze efekty?

Jak działa Facebook Ads?

Do przeprowadzenia efektywnej kampanii będzie Ci potrzebne narzędzie: Manager Reklam (Facebook Ads Manager). Służy ono do dokładnego określania odbiorców, zarządzania założonym budżetem oraz do tworzenia kreacji reklamowych. Reklamy będą mogły się wyświetlać tylko w serwisach należących do Facebooka. Mamy tutaj na myśli oczywiście Facebook, Instagram oraz Messenger. System reklamowy działa tak samo jak aukcje reklamowego. Jest to pewien specjalny algorytm. Dzięki niemu odbiorcy widzą reklamy. Są to takie reklamy, za które ich nadawcy są gotowi zapłacić więcej. 

Cena jest jednym, ale nie jedynym kryterium, które powinieneś wziąć pod uwagę. Algorytm jest wykorzystywany również do określenia prawdopodobieństwa zainteresowania się odbiorców konkretną reklamą. Nie samym zaciekawieniu się jednak nie kończy. Odbiorca musi kliknąć w taką reklamę i zobaczyć, co masz mu do zaoferowania. Właśnie z tego powodu tak niesamowicie ważna jest optymalizacja jakości reklam na Facebooku. Dzięki temu możesz znacząco zmniejszyć koszty całej kampanii reklamowej. 

Dlaczego warto prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku?

Najważniejszą korzyścią jest to, że większość osób na Facebooku jest aktywnych zawodowo. Są chętni do tego, żeby poznawać nowe produkty i korzystać z usług. Takich użytkowników, o wiele łatwiej jest przekonać do zrobienia zakupów.

 

Potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu i realizacji kampanii na Facebook?
Napisz i sprawdź naszą wstępną ofertę.

 

Poprzedni wpis
Czy warto wdrożyć CRM w firmie?
Następny wpis
Czy warto tworzyć własny podcast?