Co to jest lead generation?

lead generation

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest najważniejszym celem zdecydowanej większości działań marketingowych w internecie. Jednak jest to spore wyzwanie. Jeżeli nieodpowiednio podejdziesz do generowania leadów, to możesz więcej na tym stracić niż zyskać. W tym krótkim wpisie odpowiemy Ci, czym jest lead generation?

Co to jest lead generation?

W największym skrócie możemy powiedzieć, że jest to proces gromadzenia danych kontaktowych potencjalnych klientów przy użyciu odpowiednich narzędzi, technologii oraz działań marketingowych. 

Możemy znaleźć naprawdę wiele rodzajów kampanii, które prowadzą do pozyskiwania leadów. Pierwszy etap polega standardowo na przyciąganiu uwagi osób, które mogą być zainteresowane konkretną branżą, produktem albo usługą. Następnie musi pozyskać dane kontaktowe od tych osób. 

Kolejnym bardzo ważnym etapem jest klasyfikacja pozyskanych kontaktów. Dzięki temu będziesz mógł określić ich gotowość do zakupu. Na tym etapie brane są również pod uwagę wszystkie te działania, które mają na celu przeciągnięcie leada przez lejek sprzedażowy i zakup produktu przez zainteresowanego klienta. 

Musisz wiedzieć również o tym, że lead generation jest procesem, który powinien być: skalowalny, półautomatyczny oraz podlegający optymalizacji. Są to najważniejsze cechy skutecznego procesu lead generation. 

Czym tak w ogóle jest lead?

W zasadzie od tego powinniśmy zacząć, bo trudno Ci będzie je generować, jeżeli nie masz pojęcia, czym one są. Najważniejsze przy leadach jest to, że są to osoby lub firmy, które są zainteresowane określonymi usługami albo produktami. Tak naprawdę leadem jest potencjalny klient, który w niedalekiej przyszłości może zdecydować się na zakup czegoś i ma już na ten cel odłożone pieniądze. 

W marketingu internetowym leadem sprzedażowym jest osoba, która z własnej woli pozostawiła na stronie konkretnej firmy swoje dane kontaktowe. Generowanie leadów sprzedażowych odbywa się na określonych zasadach. W dodatku podlegają one klasyfikacji. 

Jak sam widzisz, odpowiednie opracowanie i zastosowanie lejka sprzedażowego wielokrotnie zwiększy ilość nowych klientów, a tym samym sprzedaży. Żadna kampania nie ma sensu jeżeli nie ustalisz konkretnych celów – KPI. Bez tego idziemy, nie wiedząc dokąd. Nie zapominaj o wyciąganiu wniosków.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zaprojektowaniu lejka sprzedażowego, zapraszamy na konsultacje z praktykiem.

Poprzedni wpis
Jak wykorzystać cold mailing w firmie?
Następny wpis
Czym jest mobile commerce?