Czego nie wiecie o Google Analytics?

google analytics

Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi wspomagających budowanie społeczności i pozyskiwanie klientów. Mając ten system można sprawdzić statystyki zawierające dane takie jak: wiek, lokalizacja, płeć, zainteresowania odbiorców. Oprócz tego są informacje na temat ilości wyświetleń itd. Jednakże GA to nie wszystko. Użytkownicy mają o wiele więcej funkcji do wyboru.

Jakie są inne funkcje Google Analytics?

 W GA masz możliwość stworzenia własnego panelu, dzięki temu możesz dostosować stronę do własnych upodobań i wymagań. Poza tym w Google Analytics 4 przygotujesz o wiele bardziej precyzyjne kampanie reklamowe. Korzystając z nowego systemu dotrzesz do większej grupy ludzi, zapiszesz na bieżąco dane przy zdarzeniu. Natomiast wykorzystując Google Signals otrzymasz informacje od odbiorców, którzy zdecydowali się na personalizowanie reklam, dzięki temu dowiesz się o obowiązujących trendach i nawykach ludzi. W Google Analytics 4 korzystać możesz również z metryk predykcyjnych. Pomagają one w przewidywaniu branż, które będą dochodowe. Poza tym użytkownik otrzymuje dane na temat odbiorców, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Funkcja jest polecana osobom prowadzącym: sklepy internetowe, blogi. Z Google Analytics 4 warto korzystać, ponieważ dostępne są narzędzia do przestrzegania przepisów RODO np. dodajesz formularz do zgłaszania próśb o usunięcie danych.

Jakie jeszcze zmiany można dostrzec pomiędzy poprzednią a nową wersją systemu?

 Obecnie system informuje właściciela strony o: pozyskiwaniu, zaangażowaniu, generowaniu przychodu i utrzymaniu. Wcześniej stosowano model ABC, czyli pozyskiwanie, zachowanie, konwersja. Nowy GA dostarcz więcej wartościowych danych na temat potencjalnych klientów. Do tego wszystkie interakcje obecnie są traktowane, jako zdarzenie. W ten sposób sprawdzisz, jakie działania na stronie wykonuje twój odbiorca. 

 W nowym Google Analitycs nie ma plików cookie. Do tego jest funkcja śledzenia nie tylko stron internetowych, ale również aplikacji. O wiele łatwiejsze jest połączenie platformy z systemem. Obecnie nie są wymagane kody lub skrypty.Można również włączyć śledzenie w kilku domenach, a nie tylko jednej. 

Co jeszcze się zmieniło? Jeżeli miałeś/aś poprzednią wersję, to na pewno dostrzegłeś/aś różnicę w interfejsie. W Google Analytics 4 nie ma poziomu ”widok”. Teraz dostępny jest tylko ”konto” oraz ”usługa”.

Czy warto korzystać z Google Analytics 4?

 Nowa wersja Google Analytics jest z pewnością przyszłościowa i o wiele bardziej przydatna dla przedsiębiorcy lub freelancera. GA 4 skupia się na odbiorach, czynnościach jakie wykonują na stronie oraz ich upodobaniach, a nie na ilości wyświetleń czy interakcji z których może nic nie wynikać. Do tego system ułatwia sprawy związane z RODO, co dla wielu osób było kłopotliwe. Dobrą zmianą jest również śledzenie nie tylko stron internetowych, ale również aplikacji. Zatem podsumowując zmiany z pewnością wyszły na plus i warto korzystać z Google Analytics 4.

Poprzedni wpis
Co się bardziej opłaca sklep stacjonarny czy online?
Następny wpis
Czy warto prowadzić sklep na zasadach dropshipping?