Czym jest content marketing?

content marketing

Wszyscy każdego dnia stykamy się z różnego rodzaju treściami. Mamy tutaj na myśli wszystko, co czytasz. Może to być artykuł w gazecie, ogłoszenie o sprzedaży mieszkania lub news w sieci, czy post na Facebooku. Pewnie się zgodzisz, że jedne informacje są dla Ciebie wartościowe, a inne omijasz szerokim łukiem? Content marketing jest właśnie po to, aby Twoi potencjalni klienci nie mogli się oderwać od tego, co publikujesz w sieci.

Co to jest content marketing?

Jest to jedna z wielu strategii marketingowych, których celem jest pozyskanie i zatrzymanie nowych klientów. Polega ona na publikowaniu takich treści, które mają za zadanie przyciągnąć określoną grupę odbiorców. Wbrew pozorom nie ma on nic wspólnego z nachalną reklamą. Content marketing to tworzenie trwałych relacji z klientami opartych na pozytywnych emocjach. 

Jakie działania podejmuje się w zakresie content marketingu?

W tym przypadku działanie jest wielokierunkowe. Pierwszy rodzaj działań to publikowanie angażujących treści w sieci. Drugi kierunek to budowanie trwałych relacji z klientami i przyciąganie ich do siebie. Jest jeszcze trzeci kierunek. Jego celem jest zaangażowanie Twoich potencjalnych odbiorców w organizowane przez Ciebie działania. 

Czy możesz do niego wykorzystywać tylko teksty?

Absolutnie nie! Mamy tutaj na myśli dosłownie wszystkie publikowane przez Ciebie treści, czyli również między innymi: prezentacje multimedialne, filmy na Youtube, webinary, wykresy, czy grafiki. Każda branża ma trochę inną specyfikę. W związku z tym, posługuje się trochę innymi metodami dotarcia do klienta. Co ciekawe content marketing nie ogranicza się tylko do sieci internetowej. Możesz próbować pozyskać nowych odbiorców również na przykład przez rozdawanie ulotek lub wydawanie prasy branżowej. 

Wróćmy jeszcze na chwilę do Internetu. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje treści były dobrze widoczne w sieci, to musisz poznać zasady SEO oraz zlecić profesjonalistom wykonanie usługi strony. Dzięki temu Twoim klientom będzie o wiele prościej Cię znaleźć.

Warto skonsultować jeśli pojawią się pytania lub wątpliwości.
A może potrzebujesz jasno określić cele związane z marketingiem?

Poprzedni wpis
Jak znaleźć nowych klientów na LinkedIn?
Następny wpis
Zalety współpracy z influencerem