Czym jest e-mail marketing?

e-mail marketing

E-mail marketing polega przede wszystkim na przekazywaniu swoim odbiorcom informacji w odpowiedni sposób. To znaczy interesujący i wciągający. Żeby trafić do Twoich potencjalnych klientów, musisz najpierw przeanalizować ich potrzeby i zainteresowania. Masowe wysyłanie e-maili z nadzieją, że trafią do każdego klienta znajdującego się w grupie docelowej często jest mało skuteczne. Czy możesz to w jakikolwiek sposób zmienić? Tak, o ile zapoznasz się z zasadami e-mail marketingu. Pozwolą Ci one dotrzeć do określonych osób w jak najlepszy sposób.

Co to jest e-mail marketing?

Może zacznijmy od tego, że jest to jedna z form marketingu bezpośredniego. Do jej zastosowania będzie Ci potrzebna poczta elektroniczna. E-mail marketing służy tworzeniu i podtrzymywaniu relacji z klientami i sprzedaży. Na pewno największą zaletą tej formy komunikacji jest możliwość wyjątkowo dużej personalizacji wysyłanego przez Ciebie przekazu. Jeżeli tylko jest to możliwe, to najlepiej podziel swoich wszystkich klientów na grupy. W ten sposób będziesz mógł wysyłam wiadomości tylko do określonej części swoich klientów, którzy są zainteresowani konkretną tematyką. Chcemy Ci jeszcze zwrócić uwagę na to, że obecnie są dostępne na rynku takie narzędzia marketingowe, które pozwolą Ci automatycznie dodawać do każdej wiadomości imię jej odbiorcy. Jest to bardzo dobry sposób, ponieważ wtedy Twoi klienci czują, że o nich pamiętasz i że są dla Ciebie ważni. 

Jakie są najważniejsze zalety e-mail marketingu?

Przede wszystkim, że możesz wzbudzić zainteresowanie wielu osób przy ponoszeniu niewielkich nakładów finansowych. Warto również wspomnieć o tym, że wysyłając e-mail bardzo szybko docierasz do swoich odbiorców. Nie bez znaczenia jest również fakt, że e-mail marketing jest skalowalny. W praktyce oznacza to, że możesz go wykorzystywać na co dzień bez względu na to, czy prowadzisz małą, czy dużą firmę. Ostatnim plusem jest to, że możesz mierzyć skuteczność swoich działań. Wiesz dokładnie ile wiadomości wysłałeś i na ile otrzymałeś odpowiedź.

Warto zastanowić się nad celami e-mail marketingu oraz wyborze najlepszych narzędzi do promocji marki.

Poprzedni wpis
Automatyzacja w pozyskiwaniu nowych klientów
Następny wpis
Czy warto wdrożyć CRM w firmie?