Chatbot. Jak może pomóc w biznesie?

chatbot

Chatbota można nazwać wirtualnym asystentem, który w krótkim czasie i bez twojej bezpośredniej ingerencji obsłuży klientów, zaplanuje im wizytę, przeprowadzi przez ścieżkę zakupu produktów lub poda odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące działalności twojej firmy. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz małą czy większą firmę. Chatbot skraca czas reakcji na zapytania klientów do kilku sekund i uwalnia pracowników z wykonywania powtarzalnych czynności, które mogą zostać zautomatyzowane.

Efekt? Redukcja kosztów i możliwość asygnowania zespołu do bardziej wymagających zadań.

Tym razem skupimy się na korzyściach z wprowadzenia chatbota w twojej firmie, nawet jeśli prowadzisz niewielki biznes.

Chatbot, który obniża twoje koszty

Jeśli nie do końca wiesz, czym jest chatbot, zerknij do naszego wpisu, w którym opisujemy podstawy chatbotów.

Spośród zalet wynikających z wprowadzenia w twojej chatbota można wymienić chociażby oszczędność czasu i pieniędzy. To od ciebie zależy, jakie obowiązki pracowników przejmie chatbot i które elementy pracy można przynajmniej częściowo zautomatyzować. Ale nie są to jedyne korzyści…

Dostępność – usługa chatbota dostępna na twojej stronie internetowej, osobnej podstronie lub w Messengerze dostępna jest 24/7 przez cały rok. Dzięki temu potencjalni klienci mogą wysłać swoje zapytanie w dowolnym momencie dnia i szybko uzyskać odpowiedź lub załatwić sprawę.

Niski koszt – koszt wprowadzenia chatbota jest niewspółmiernie niski do kosztów, jakie musisz ponieść przeznaczając czas pracownika na interakcję z każdym klientem, którego mógłby obsłużyć chatbot. Szczególnie, jeśli dotyczy to powtarzalnych pytań.

Zbieranie danych – chatbot może zebrać dane statystyczne dotyczące klientów, z którymi wchodzi w interakcję. Dzięki temu dostosujesz swoją strategię sprzedażową i marketingową. Zobaczysz, kto najczęściej odwiedza twój biznes i kto najchętniej skorzysta z twojej oferty.

Automatyzacja procesów – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Doprowadzenie klienta do koszyka zakupowego. Ponadto pomoc w doborze odpowiedniego produktu – te i wiele innych zadań da się zautomatyzować i przekazać chatbotowi.

Budowanie lojalności – wskaźnik retencji będzie wyższy, jeśli klient ma pozytywną opinię po kontakcie z marką. Jeśli zatem odpowiedzi chatbota będą skonstruowane tak, aby rozmowa była jak najbardziej naturalna. Klient powróci z większym prawdopodobieństwem, a dodatkowo poleci twoją firmę swoim znajomym.

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń, udzielimy odpowiedzi i pomożemy.

Poprzedni wpis
Czym jest Chatbot ?
Następny wpis
Branże, które najczęściej korzystają z chatbot ‘ów