Wielu klientów ma takie podejście, że skoro już założyli stronę internetową, to dużo zrobili dla swojej firmy. Proponowanie im kolejnej usługi uważają za działanie nachalne i niepotrzebne. Bez pozycjonowania ich strona nie istnieje, żaden klient nie ma tyle czasu, aby przekopywać się przez kilka pierwszych stron.
Strona internetowa nie wystarczy
Niestety nie masz wyjścia, musisz zastanowić się nad SEO. Możesz mieć niesamowitą graficznie stronę, czytelni opis, ale bez dobrych praktyk SEO za wiele nie zdziałasz. Trzeba postawić wszystko na jedną kartę. Musisz wprost powiedzieć klientowi, że niestety stworzona przez niego strona internetowa, z której jest dumny, nie pozwoli mu znaleźć się w czołówce wyszukiwarki Google. Żeby to było możliwe, to musi niestety ją odpowiednio wypozycjonować. Wtedy ma szanse przyciągnąć do siebie większą ilość klientów i zmaksymalizować zyski. Może chociaż ten ostatni argument go zainteresuje. Powinien potraktować wykupienie usługi pozycjonowania jako inwestycję, która błyskawicznie się mu zwróci.
Konkurencja nie śpi – TAK, używa SEO
Na niektórych klientów może również wpłynąć przekonująco argumentacja, że zostaną w tyle. Czasami wszyscy kupujemy coś z czystej przekory, bo inni mają. Wykorzystaj to i postaraj się przekonać klienta, że usługi pozycjonowania są popularne i praktycznie każda firma, która chce się liczyć na rynku musi mieć je w swoim budżecie. Myślimy również, że warto jest pokazać klientowi, w jaki sposób konkurencja dostała się na szczyt. Mamy tutaj na myśli między innymi zaprezentowanie blogów lub konta na LinkedIn, które prowadzi rywalizująca z nim firma. Przekonaj swojego klienta, że jego przedsiębiorstwo też może się tak dynamicznie rozwijać. Przejdźmy teraz do ostatniego sposobu.
Pozycjonowanie ma naprawdę wiele zalet
Pokaż klientowi, jakie korzyści, będzie miał z wykupienia usługi SEO. Powiedz, że automatycznie przełoży się to na zwiększenie ruchu na jego stronie internetowej. Większa popularność, to większa szansa na to, że klienci zdecydują się na zakup produktów konkretnej marki.