Jak tworzyć społeczność w sieci?
Pewnie jak przeglądasz Instagrama lub Facebooka jednej ze swoich ulubionych marek, to widzisz, jak wiele osób jest nią zainteresowanych. Piszą wiadomości, zostawiają komentarze, czy lajki. Jeżeli sam prowadzisz firmę, to pewnie zastanawiasz się, jak to zrobić, aby Twoja społeczność chociaż trochę się rozrosła. Mamy na to kilka sprawdzonych sposobów.
Czym jest storytelling?
Czy zdarzyło Ci się dać wkręcić w jakąś historię tak, że wprost nie mogłeś się od niej oderwać? Jeżeli tak, to wiesz doskonale, jakie to uczucie, gdy tracisz poczucie czasu, bo chcesz się dowiedzieć, co stanie się dalej. Przy odpowiednich umiejętnościach sam możesz zacząć tworzyć takie historie o Tobie albo o Twojej marce. Jak się do tego zabrać? Najpierw połącz Twój produkt lub usługę z jakąś postacią. Postaraj się, aby była ona łatwa do zapamiętania. Musi być ludzka, czyli mieć określone cele i potrzeby. Pokaż, że znalazła się w kryzysowej sytuacji. Wyjście z niej będzie oczywiście sprzedawany przez Ciebie produkt. To zawsze działa. Tylko musisz pokazać swoim potencjalnym odbiorcom, że Twój produkt jest czymś potrzebnym, co ułatwi im życie.
A może konkurs? Społeczność to pokocha.
Konkursy zawsze budzą zainteresowanie. Muszą mieć tylko odpowiednio dopasowane nagrody. Może to być na przykład zniżka na Twoją usługę lub produkt. Dobrze sprzedają się również vouchery. Jeżeli masz większy budżet, to możesz zaproponować jeszcze atrakcyjniejsze nagrody, na przykład wycieczkę albo Twoje produkty.
O czym jeszcze musisz pamiętać?
Najważniejsze jest to, żebyś dopasował rodzaj mediów społecznościowych do Twoich odbiorców. To nieprawda, że każde miejsce jest odpowiednie do publikowania takich samych treści. Dlatego radzimy Ci działać wielokierunkowo. Na Facebooku umieszczaj ciekawe posty i opowieści o Twojej marce. Instagram jest idealny do publikowania zdjęć i krótkich treści. Dobrze jest założyć jeszcze konto na TikToku. Możesz na nim tworzyć wyzwania i treści viralowe. Dzięki temu będziesz mógł jednocześnie dotrzeć do odbiorców w rożnym wieku i o odmiennych zainteresowaniach.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu strategii marketingowej, której celem jest budowanie społeczności, zapraszamy do kontaktu i konsultacji.