Jak wykorzystać cold mailing w firmie?

cold mailing

Cold mailing jest bardzo kontrowersyjną metodą, którą często wywołuje zimne emocje. Wbrew swojej lodowatej nazwie. Wynika to stąd, że wiele osób jest przekonanych o tym, że polega on na zasypywaniu potencjalnych klientów niechcianymi ofertami handlowymi, reklamami i spamem. Jednak tak naprawdę kampanie cold marketingowe są jednym z najczęściej wykorzystywanym i najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Cold mailing pozwoli Ci szybko dostrzec do Twoich klientów i zachęcić ich do współpracy. 

Czym jest cold mailing?

Cold mailing najczęściej jest wykorzystywany przez handlowców i marketerów. Polega on na wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości do określonej grupy klientów. Taki mailing pomoże Ci z pewnością w nawiązaniu relacji biznesowych oraz w sprzedaży Twoich usług oraz produktów. Pierwszy kontakt pomiędzy Twoją firmą a potencjalnym klientem. Jakie są różnice między cold mailingiem a nachalną reklamą, z którą nikt (nawet Ty sam), nie chce mieć nic wspólnego. 

Zanim odpowiemy Ci na to pytanie, to najpierw mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Jest ona taka, że cold mailing jest o 20, a nawet 30 procent skuteczniejszy, niż zasypywanie klientów zwykłymi reklamami internetowymi. Co powoduje, że właśnie tak się dzieje? Przede wszystkim, z tego względu, że wysyłane do potencjalnych klientów wiadomości są bardzo mocno spersonalizowane. 

Jak możesz wdrożyć cold mailing w firmie?

Koniecznie zacznij od przeanalizowania grupy docelowej. Następnie zajmij się tworzeniem wiadomości do klientów. Pamiętaj o sprawdzeniu preferencji zakupowym i dokładnym sprawdzeniu, czy są one spójne z tym, co oferujesz. Tylko wtedy będziesz mógł pisać spersonalizowane maile do Twojej grupy docelowej. Dzięki dobrze zaplanowanej kampanii cold mailingowej Twoja firma będzie mogła zdobywać nowych klientów, poszerzać bazę kontaktów i zwiększać zyski. Koszt takiej kampanii wcale nie jest wysoki w porównaniu do potencjalnych korzyści. 

Jeżeli masz problem z wdrożeniem, jesteśmy do dyspozycji.
Również zachęcamy do konsultacji.

Poprzedni wpis
Czym jest grywalizacja w e-commerce?
Następny wpis
Co to jest lead generation?