Prowadzisz firmę i zależy Ci na znalezieniu klientów?
Dobrym pomysłem jest założenie konta na LinkedIn.
Jak przy jego pomocy pokazać się potencjalnym kontrahentom?
Czy różni się LinkedIn od pozostałych mediów społecznościowych?
Przede wszystkim tym, że jest skierowany głównie do profesjonalistów. W przeciwieństwie do Instagrama tutaj życie prywatne praktycznie nie istnieje. LinkedIn to miejsce, w którym przedsiębiorcy mogą się dzielić swoją wiedzą, opiniami i udzielać pomocy innym. Niektórzy publikują tutaj merytoryczne artykuły, które mogą wzbudzić zainteresowanie ich potencjalnych klientów.
Na LinkedIn na pierwszym planie są wartościowe treści. Takie, które niosą ze sobą przydatną wiedzę biznesową. Jeżeli zależy Ci na zdobyciu nowych klientów, to powinieneś w tym miejscu dzielić się wiadomościami o zarządzaniu pracownikami, rozwoju osobistym, ciekawych narzędziach dla przedsiębiorców oraz o szkoleniach, na które warto się wybrać.
Jak zbudować swój profil osobisty na LinkedIn?
Pokaż, w czym możesz pomóc swoim klientom. Pokreśl swoje umiejętności i mocne strony. Nie zapomnij też o doświadczeniu. Możesz je zaprezentować, umieszczając na profilu rekomendacje, artykuły. Gdy odniesiesz jakiś sukces albo uda Ci się ukończyć wartościowe szkolenie, to nie zapomnij o tym wspomnieć na LinkedIn. Ta platforma społecznościowa jest wprost stworzona do poszukiwania klientów. Sam LinkedIn często sugeruje klientom, jakie informacje powinni jeszcze uzupełnić.
Jak zbudować społeczność?
Zacznij od zapisania się do grup branżowych. Musisz pokazać, że jesteś ekspertem. Dziel się na nich swoją wiedzą i spostrzeżeniami. Odpowiadaj na komentarze i pytania klientów. Jeżeli zobaczą, że jesteś zaangażowany w to, co robisz, to chętniej skorzystają z Twoich usług.
W pozyskiwaniu klientów z pewnością pomoże Ci rozbudowana sieć kontaktów. Aby ją stworzyć, korzystaj z wyszukiwarki LinkedIn oraz z narzędzia sales navigator (pozwala na znalezienie konkretnej grupy osób po stanowiskach pracy).
Na koniec chcielibyśmy Ciebie zachęcić do poznania naszego narzędzia – Linkbot
Linkbot wykona za Ciebie większość pracy związanej z grupą docelową i pozyskiwaniem klientów.
Nie wierzysz? Sprawdź. Nasz klient może liczyć na wiele korzyści.