Jakie narzędzia wybrać, aby skuteczniej promować Start-upy?

Żeby sprzedać usługę lub produkt należy wybrać narzędzie żeby skutecznie promować, dzięki którym dotrze się do większej grupy ludzi. Im więcej osób zobaczy reklamę, tym jest większe prawdopodobieństwo sprzedaży. Jednakże promocja nie polega tylko na reklamowaniu rzeczy. Należy pamiętać także o zapoznaniu klientów z firmą i zespołem. W ten sposób prawidłowo dopasuje się kampanię do danej grupy docelowej.

Promować to jedno, zarządzać to drugie.

Zarówno promocja jak i zarządzanie nie istnieją oddzielnie. Dlaczego? Znasz reklamę, która promuje firmę bez strategii zarządzania, planu? Z drugiej strony, jeżeli Twoja firma jest dobrze zarządzana, nie ma klientów … z powodu braku lub złem promocji?

Obecnie mamy wiele możliwości promocji i zarządzania, np. Google Analytics, Facebook ADS, Linkedin, Brand24, FreshMail, Nozbe, Evernote, Shutterstock, inFakt, Dropbox.

1. Google Analytics – narzędzie przydatne do analizy statystyk

Google Analytics jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi do sprawdzania statystyk. Posiadając je można sprawdzić z jakich miejscowości, województw, części świata są odbiorcy. Poza tym użytkownik ma dane na temat wieku, płci, zainteresowań odbiorców. Z usługi korzystać można bezpłatnie lub wykupić płatną wersję Google Analytics 360.

2. Facebook Ads – reklamy na portalu społecznościowym

System Facebook Ads jest niezbędny do prowadzenia kampanii reklamowych na social mediach. Tworząc płatną kampanię można dotrzeć do wielu milionów osób na całym świecie. Wystarczy prawidłowo ustawić preferencje. Wtedy post sponsorowany wyświetli się na głównej tablicy osobom o podobnych zainteresowaniach.

3. Brand24 – system do monitorowania marki

Brand24 służy do zdobywania informacji na temat firmy, produktów, dobrze pozycjonowanych słów kluczowych. Mając to narzędzie można dowiedzieć się, co ludzie sądzą o marce, na jakich stronach zostały udostępnione wypowiedzi na temat firmy. Poza tym są opcje dodatkowe typu Influence Score. Brand24 daje wiele możliwości aby skutecznie prowadzić kampanie w internecie.

4. FreshMail – narzędzie do tworzenia listy odbiorców

Prowadząc np. sklep internetowy warto mieć FreshMail. System ten służy do tworzenia bazy odbiorców za pośrednictwem mailingów i wysyłki newsletterów. Jedyne, co należy zrobić to wybrać szablon, przygotować treść i uruchomić kampanię reklamową. W ten sposób można zyskać stałych klientów.

5. Shutterstock – program dla twórców i ludzi biznesu

Shutterstock przydaje się, gdy potrzebne są na stronę zdjęcia, materiały wideo, ścieżki dźwiękowe itd. Zespół firmy zapewnia 30-dniowy okres próbny, nielimitowaną ilość zdjęć na dzień, grafiki wektorowe, nagrania filmowe. Poza tym użytkownicy mają dostęp do edytorów. Na stronie jest także możliwość zarabiania dla artystów. Mogą oni sprzedawać swoje dzieła.

6. inFakt- program do prowadzenia księgowości

Program inFakt zawiera narzędzia niezbędne do:

– przygotowywania dokumentów do urzędów,

– tworzenia faktur każdego rodzaju w tym zagranicznych,

– nadzorowania towarów w magazynie,

– analizowania sprzedaży,

– obsługi kadr i płac.

7. Dropbox – system do przechowywania danych

System Dropbox gwarantuje zapisywanie danych w chmurze. Mając tę aplikację można mieć dostęp do plików na każdym urządzeniu i udostępniać je współpracownikom w kilka sekund. Poza tym 2 G przestrzeni dyskowej jest za darmo.

 

Zastanawiasz się nad poukładaniem systemu promowania i zarządzania?
A może nie jesteś jeszcze przekonany, czy warto promować firmę, usługę, produktu lub nie wiesz jak się do tego zabrać?

Zgłoś się na konsultację.

Poprzedni wpis
Czym jest Google Ads?
Następny wpis
Co się bardziej opłaca sklep stacjonarny czy online?