Wykorzystanie Growth Hacking w social media

growth hacking

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, to z pewnością słyszałaś/eś o Growth Hacking. Metoda ta jest skutecznym sposobem, aby zarobić więcej pieniędzy w krótszym czasie. Natomiast, gdy pierwszy raz ”stykasz” się z tym terminem, to koniecznie czytaj dalej. Znając ten system możesz osiągnąć szybciej zamierzony cel. Oczywiście będzie to wymagało nauki i pracy. Zatem zaczynamy!

Co to jest Growth Hacking?

 Growth Hacking to szereg działań mających na celu skuteczną sprzedaż m.in. w internecie. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na posługiwanie tym narzędziem powinien: zdobywać klientów, promować produkty, analizować swoją grupę docelową, dostarczać odbiorcom informacji na temat prezentowanego asortymentu, sprawdzać aktywność i zachęcać do niej, warto również utrzymywać kontakt z nabywcami. W przypadku np. Instagrama, to będzie Instastory, transmisje na żywo, rolki. Jeśli sprzedawca zdecyduje się na promocję rzeczy na TikToku, to powinien systematycznie dodawać filmiki – najlepiej kilka w ciągu dnia, prowadzić transmisje na żywo.

Jak wykorzystać Growth Hacking sprzedając na portalach społecznościowych?

 Najpierw stwórz profile firmowe lub twórcy, aby mieć dostęp do statystyk. Następnie przeanalizuj wszystkie dostępne dane. Gdy już to zrobisz będziesz mniej więcej wiedzieć, jakie produkty kupią twoi odbiorcy. Wtedy zrób wszystkie czynności wypisane powyżej. Pamiętaj, żeby mieć satysfakcjonujące wyniki, to musisz działać systematycznie. Każdy portal społecznościowy ma algorytmy o których nie wolno zapominać. Oprócz wyżej wymienionych działań warto także komentować zdjęcia, obowiązkowo odpisywać na wiadomości, wstawiać regularnie wpisy, uwzględnić ciekawostki. Możesz dodać także pytania do publiczności, udostępnić ankiety. Po wszystkich czynnościach ponownie analizować statystyki. Przeważnie najlepiej robić to codziennie. Pamiętaj również o tym, aby prezentować ludziom rzeczy, a nie natarczywie namawiać ich na kupno. Wtedy efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Zatem post, co drugi dzień będzie akurat. Dodaj też na profil informacje o sobie np. zaprezentuj swoje hobby, pokaż, co robisz w wolnym czasie, jak zaczęła się twoja droga zawodowa.

Czy Growth Hacking jest skuteczny?

 Z pewnością jest to jedna z lepszych metod na zwiększenie zysków. Wykorzystując to budujesz grupę docelową typowo do twojej oferty. Nie skupiasz się na tym aby mieć, jak najwięcej obserwujących tylko na dotarciu do grupy zainteresowanej twoimi usługami itd. Metoda ta jest prosta i popularna. Wystarczy trochę zaangażowania. Działając na social media w ten sposób zauważysz szybko wyniki.

Gdzie można wykorzystać Growth Hacking?

Growth Hacking możesz wykorzystać na Facebooku, Instagramie, TikToku, YouTube. Wdrążyć to możesz także na własnym blogu lub platformie. Oprócz tego masz możliwość budowania listy z adresami e-mail. Warto też tworzyć grupę odbiorców na Linkedin. Na tym portalu rejestrują się głównie osoby ze świata biznesu, ale jest to dobre miejsce na oferowanie usług bądź sprzedaż produktów.

Poprzedni wpis
Linkbot – system do budowania grupy kontaktów na Linkedin
Następny wpis
Jakie są najlepsze metody szkolenia programistów?