Zalety współpracy z influencerem

influencer

Najbardziej znani influencerzy są obecnie traktowani jak gwiazdy. Nic w tym dziwnego. W końcu ich widzowie czekają z utęsknieniem na nowe filmy, komentują ich działania i czasami nawet skuszą się na promowany przez nich produkt. Znane marki, nie tylko kosmetyczne, również cenią sobie współpracę z influencerami, bo dzięki nim ich zyski rosną. W dalszej części artykuły dowiesz się kim jest influencer, co zyskasz współpracując z nim oraz na co trzeba uważać.

Kim jest influencer?

Słowo influencer wywodzi się z języka angielskiego. Ogólnie mówiąc, jest to osoba, która może mieć wpływ na decyzję i opinie innych. Influencerzy często biorą udział w różnych kampaniach reklamowych oraz pokazują w swoich mediach społecznościowych określone produkty. Nawet jeżeli na co dzień nie śledzisz ich działań, to z pewnością znasz takie osoby jak Krzysztof Gonciarz (prowadził kanał na YouTube ,,Zapytaj Beczkę”, dziś wydaje książki i prowadzi własną agencję marketingową), czy Ewa Chodakowska (ćwiczą z nią miliony Polek).

Co da Ci współpraca z influencerem?

Cała działalność influencerów opiera się na ich popularności i na tym, że są w stanie przekonać do siebie tysiące osób. Gdy zaczniesz działać wspólnie z kimś takim, to wiarygodność Twojej marki wzrośnie. Może za tym pójść też zwiększenie zysków, ponieważ społeczność influencera zacznie się w większym stopniu interesować Twoimi produktami lub usługami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że usłyszą o nich po raz pierwszy.

Współpraca z influencerem da Ci również to, że zaczniesz tworzyć pozytywny wizerunek marki. Wartościowa treść dotycząca Twoich produktów też rozwieje ewentualne wątpliwości i zachęci odbiorców influencera do ich zakupu. Wiele wcześniej nieznanych firm zyskało większą popularność dzięki influencerem. Można tutaj wymienić na przykład marki produkujące sprzęt i odzież sportową. Influencerki mają ją na sobie w czasie pokazywanych treningów, czym wzbudzają zainteresowanie oglądających je kobiet. 

Na co musisz uważać?

Przy wyborze influencera pamiętaj o tym, aby jego codzienne treści były, choć minimalnie spójne z Twoimi produktami. Influencerka z branży beauty nagle reklamująca opony, nie będzie zbyt wiarygodna. Zarówno Ty, jak i ona stracicie w oczach potencjalnych klientów. 

 

Poprzedni wpis
Czym jest content marketing?
Następny wpis
Jak pozyskać klientów do firmy w internecie?