Jak poprawić konwersję w sklepie internetowym?

konwersja sprzedaży

Konwersja w sklepie internetowym służy do analizy efektywności oraz skuteczności Twojego wirtualnego sklepu. Nazywane jest to współczynnikiem konwersji e-commerce. To on decyduje o tym, czy Twój biznes będzie się dynamicznie rozwijał, czy raczej będziesz musiał go niedługo zamknąć. Z tego krótkiego wpisu dowiesz się, jak szybko poprawić konwersję w sklepie internetowym. Zaczynamy!

Co to jest konwersja e-commerce?

Konwersja e-commerce daje Ci informację o tym, ile klientów po wejściu na stronę internetową zdecydowało się na zrobienie u Ciebie zakupów. Dzięki temu poznasz kolejny bardzo ważny wskaźnik, jakim jest realna sprzedaż. Jeżeli spośród 100 osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową, jedna zdecydowała się na zakup, to konwersja będzie na poziomie jednego procenta. Aby zwiększyć ją do dwóch procent, to musisz skorzystać z wymienionych poniżej sposobów. Znacząco wpłynie to na Twoje wyniki sprzedażowe. 

Popracuj nad szybkością ładowania się strony internetowej

Odpowiednio zoptymalizowana strona powinna ładować się w ciągu od dwóch do trzech sekund. W przeciwnym razie Twoi potencjalni klienci tylko się zirytują i zrezygnują z wykonywania dalszych zakupów w Twoim sklepie internetowym. Czas ładowania odnosi się do wszystkich stron. Od głównej aż po kartę produktu, czy proces zakupowy, czyli koszyk. Do sprawdzenia czasu ładowania Twojej strony internetowej możesz oczywiście wykorzystać darmowe narzędzia spośród tych, które są dostępne w sieci. Mamy tutaj między innymi na myśli: Google Page Speed i GTmetrix.  

Zoptymalizuj wyszukiwarkę produktów

Bardzo ważne jest to, żeby wyszukiwarka produktów była umieszczona w jakimś widocznym miejscu. Sugerujemy Ci na przykład top, środek albo prawa strona. We wszystkich tych obszarach Twoim potencjalnym klientom będzie bardzo łatwo wpisać poszukiwaną frazę. Zadbaj o to, aby w wyszukiwarce znalazły się auto podpowiedzi. Są one szczególnie ważne, jeżeli szukający po raz pierwszy w życiu chce kupić dany przedmiot. Może to być na przykład urządzenie parowe do prasowania. 

 

Poprzedni wpis
Jak zwiększyć ruch na stronie?
Następny wpis
Growth Hacking Tips: Cennik Premium