Czym jest inbound marketing?

inbound marketing

Celem dobrej reklamy jest zwiększenie sprzedaży. Jednak, czy zawsze musisz się reklamować wszędzie, gdzie to tylko jest możliwe, aby dobyć klientów? Są na szczęście inne metody, które zaraz Ci zaprezentujemy. Dzięki nim klienci sami będą pukali do Twoich drzwi. Prawda, że jest to przyjemna perspektywa? Wystarczy, że wdrożysz do Twojej firmy inbound marketing i to o Ciebie będą zabiegać klienci, a nie Ty o nich. Zaraz Ci wyjaśnimy, jak jest to możliwe.

Co to jest inbound marketing?

Inbound marketing to strategia, która polega na skłonieniu klienta do tego, żeby sam się z Tobą skontaktował. Jest czymś zupełnie innym niż tradycyjne metody promocji. W tej strategii marketingowej najważniejsze jest budowanie długotrwałych, wartościowych relacji z klientem. Dzięki temu konwersja znacznie wzrośnie. W dodatku chodzi tutaj o partnerską, dwukierunkową komunikację. Musisz uważnie słuchać tego, co chcą Ci przekazać klienci i odpowiednio na to reagować. Inbound marketing polega również na kształtowaniu i poprawianiu wizerunku przedsiębiorstwa. Musisz skoncentrować się na tym, aby zawierać relacje z klientami i wzbudzać w nich pozytywne emocje. Natomiast w procesie sprzedażowym bardzo ważne jest to, abyś umiał doradzić Twoim klientom. Chodzi przede wszystkim o to, żebyś informował klienta o cechach i parametrach produktów. Jednocześnie niewskazane jest namawianie go do zakupu danej rzeczy.

Jeżeli masz niewielką firmę, to pewnie obawiasz się tego, że u Ciebie ta strategia marketingowa się nie sprawdzi. Nic bardziej mylnego. Inbound marketing jest dla każdego. W dodatku na szczęście staje się coraz bardziej popularną metodą promowania produktów i usług w sieci. 

Czym inbound marketing różni się od outbound marketingu? 

Outbound marketing różni się tym, że w nim są komunikaty namawiające do zakupu. Dominują w nim typowe reklamy. To może prowadzić do tego, że klienci będą regularnie ignorowali tego rodzaju treści. Ostatnia cecha tego typu marketingu to kierowanie reklam do wszystkich, a nie do określonej grupy odbiorców.

 

Poprzedni wpis
Na czym polega Metoda Design Thinking ?
Następny wpis
Czym jest grywalizacja w e-commerce?