Jak przekonać klientów do zakupów w sklepie internetowym?

marka

Chociaż polski rynek e-commerce szacuje się na około 40 mld złotych, to utrzymanie się w tej branży nie jest proste. Zdecydowana większość sklepów nie działa dłużej niż 4 lata. Czy da się coś z tym zrobić? Jak sprawić, aby klienci robili zakupy u Ciebie i chętnie wracali? Receptą jest – mocna i wiarygodna marka.

Marka – zadbaj o wiarygodność

Służą do tego tak zwane social proof. Co to takiego? To między innymi opinie klientów o Twoim sklepie, o oferowanych przez Ciebie produktach. W dodatku takim social proof jest aktywna działalność w social mediach, na przykład na Facebooku, czy sprzedaż prowadzona poza sklepem między innymi na platformie Allegro. Pamiętaj również o tym, że Twoi potencjalni klienci zwracają uwagę na to, czy strona sklepu jest zabezpieczona certyfikatem SSL i protokołem HTTPS.

Opisuj posiadane produkty

Pewnie nawet Tobie, chociaż jesteś właścicielem sklepu internetowego, zdarzyło Ci się czytać opisy na innych stronach. Wiadomo, że są takie produkty, które naprawdę jest trudno opisać w angażujący dla klienta sposób. Możemy tutaj na przykład wymienić branżę elektryczną, w której poszczególne kable różnią się wyłącznie oznaczeniami. Jednak jest również wiele takich branż, które aż proszą o ciekawe opisy. Jeżeli sprzedajesz zabawki dla dzieci lub odzież, to nie wahaj się pokazać klientowi wszystkich korzyści, które płyną z zakupu Twojego produktu. 

Zadbaj o Twoich klientów 

Jednym z wyrazów troski o konsumenta jest zaoferowanie mu darmowej dostawy i zwrotu. Jest to szczególnie potrzebne w przypadku branży obuwniczej lub odzieżowej. Często zdarza się, że kupiony produkt komuś się nie podoba albo ma nieodpowiedni rozmiar. Wtedy płacenie za zwroty nie budzi pozytywnych skojarzeń. To tylko kilka z wielu sposobów na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego. Możemy tutaj jeszcze wymienić jeszcze możliwość zakupów bez potrzeby zakładania konta, punkty lojalnościowe za zakupy czy promocje 3 za 2. W przypadku tej ostatniej opcji istnieje prawdopodobieństwo, że klient wróci do Ciebie, nawet wtedy, gdy produkty znowu będą w regularnych cenach, ponieważ na przykład doceni ich wysoką jakość. 

Silna marka = większa sprzedaż
Ustal cele, zwiększaj świadomość marki.
Jeżeli potrzebujesz konsultacji, rekomendujemy umówić się i zacząć efektywne działanie.

 

Poprzedni wpis
Jak pozyskać klientów do firmy w internecie?
Następny wpis
Jak przyciągnąć klientów opisami produktów?