Jak przyciągnąć klientów opisami produktów?

opis produktu

Opis produktu sprzedaje usługę. Zanim zaprzeczysz, przypomnij sobie, ile razy zdarzyło Ci się coś kupić dlatego, że w opisie były wymienione cechy, na których Ci zależało. Pralka powinna być cicha i energooszczędna. Telewizor oferować krystalicznie czysty obraz, a sukienka, idealnie podkreślać Twoją sylwetkę. To tylko przykłady. Jedne z wielu. Dlatego umiejętność przyciągnięcia uwagi klienta dobrym opisem jest priorytetem. Dowiedz się, jak to zrobić. 

Czym są opisy produktów? 

Opisy te znajdują się na karcie produktu. Ich zadaniem jest wyjaśnienie potencjalnym klientom, czym jest Twój produkt i dlaczego po prostu jest im niezbędny do życia. Dobry opis produktowy to taki, który nie tylko wymienia zalety danej rzeczy, ale również przedstawia korzyści z jej posiadania. To znaczy, że na przykład, gdy sprzedajesz meble ogrodowe, to napisz, że klienci, którzy kupią stół i krzesła, będą mogli przy nich spędzać czas z rodziną, przyjaciółmi. Meble są wygodne, stylowe, estetyczne itd. 

Samo podanie danych technicznych, czyli wymiarów mebli i informacji, z czego są zrobione, praktycznie nikogo nie przekona do zakupu. Przy tworzeniu opisów produktów warto zastosować to słynne CTA, czyli call to action. Polega ono na zachęceniu klienta do działania. W tym przypadku jest to zamówienie konkretnego produktu. Jednak w szerszym rozumieniu można je odnieść do zapisania się na newsletter, czy wzięcia udziału w webinarze na temat produktów. 

Na co jeszcze uważać tworząc opis produktu?

Nawet najbardziej angażujący opis produktowy nie będzie skuteczny, jeżeli zapomnisz o przestrzeganiu zasad SEO. Polegają one w maksymalnym skrócie na używaniu odpowiednich słów kluczowych we właściwych miejscach w tekście. Częstym błędem jest przeładowanie tekstu słowami kluczowymi albo używanie ich w nieodpowiednich formach. Może wyszukiwarka to wyłapie, ale klient zniechęci się pod dwóch zdaniach. Zazwyczaj widać to w przypadku usług, ponieważ w słowach kluczowych często znajduje się miasto, mniej przy produktach. Jednak mimo wszystko powinieneś na to uważać. 

Opis produktu jest pożądaną treścią przy tworzeniu strategii marketingowej, którą dobrze jest skonsultować.

Poprzedni wpis
Jak przekonać klientów do zakupów w sklepie internetowym?
Następny wpis
Jak zwiększyć ruch na stronie?