Strona internetowa. Na czym polega audyt?

audyt strony internetowej

Odpowiednio skonstruowana i idealnie funkcjonująca strona internetowa jest jednym z najważniejszych filarów działania nowoczesnej firmy. Czasami bywa jednak tak, że witryna internetowa nie działa, tak, jak sobie to wymarzyłeś. Co w takiej sytuacji możesz zrobić? Wtedy polecamy Ci zlecić specjalistom audyt strony internetowej. W tym krótkim wpisie wyjaśnimy Ci, czym on jest oraz jakie są rodzaje tego typu usług. Podpowiemy Ci również dlaczego tego rodzaju audyty, są tak ważne i potrzebne.

Co to jest audyt strony internetowej?

Ogólnie rzecz biorąc audyt to kontrola przedsiębiorstwa pod kątem finansów i organizacji. W zakres tradycyjnego audytu firmy wchodzi również wycena jej majątku i analiza perspektyw jego rozwoju. Z audytem strony internetowej ma to naprawdę niewiele wspólnego. Te dwa rodzaje audytów łączy fakt, że wykonują je eksperci w danej dziedzinie. Audyt może odnosić się nie tylko do samej firmy, ale również do jednostek organizacyjnych, procesów albo projektów. W rozumieniu cyfrowym dotyczy systemów, aplikacji oraz właśnie wspomnianych już wcześniej stron internetowych. Audyt strony internetowej wykorzystuje się do kontrolowania, rozpoznawania problemów oraz do ich skutecznego rozwiązywania. 

Czego dokładnie dotyczy audyt cyfrowy? 

Audyt strony internetowej może odnosić się do rozmaitych obszarów jej funkcjonowania. Służy do zdiagnozowania przyczyn występujących problemów na Twojej stronie internetowej. Audyt może zajmować się między innymi stroną techniczną, prawną, marketingową albo biznesową. Zawsze powinien być szczegółowy i obiektywny. Dlatego nie ma większego sensu zlecanie go komuś z Twojego przedsiębiorstwa, ponieważ nie będzie on umiał spojrzeć na całokształt z dalszej perspektywy. 

Czemu wykonuje się audyty stron internetowych?

Celem takiego działania jest rozwiązanie określonych problemów albo znalezienie przyczyn, dlaczego strona nie zapewnia spodziewanych rezultatów, na przykład większej ilości odwiedzających ją osób.

Strona internetowa i … co dalej ?

Potrzebujesz konsultacji w jaki sposób zwiększyć efektywność strony, a tym samym sprzedaży?
Dowiedz się więcej.

Poprzedni wpis
Z jakich elementów powinna się składać strona produktowa?
Następny wpis
Jak przekonać klienta do SEO?